— Ekonomisk förvaltning

Vill er BRF ha hjälp med ekonomisk förvaltning i Falkenberg?

Då har ni kommit rätt! På Interesta erbjuder vi ett helhetskoncept för ekonomisk förvaltning i Falkenberg. Genom att samla olika specialister under ett och samma tak skräddarsyr vi ett upplägg som möter just er bostadsrättsförenings behov. Vi hanterar föreningens ekonomi löpande, sköter skatter och deklarationer samt vägleder styrelsen i sitt arbete. Vi bistår dessutom med professionell rådgivning gällande ekonomiska, juridiska samt tekniska frågeställning. Hos oss finner ni en heltäckande partner.

Illustration: Vill er BRF ha hjälp med ekonomisk förvaltning i Falkenberg?
Ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar (BRF) i Falkenberg

Ekonomisk förvaltning med det lilla extra

Genom att anlita oss ser vi till att hantera nedanstående arbetsuppgifter rörande er BRF i Falkenberg:

 

  •   Löpande avisering av månadsavgifter och hyror
  •   Vi tar emot fakturor och brev samt ser till att fakturorna betalas i rätt tid.
  • Vi sköter den löpande bokföringen för bostadsrättsföreningen
  • Säkerställer att momsdeklarationer och skatter lämnas och betalas i tid.
  • Hantering av pantförteckning, medlemsförteckning och lägenhetsregister
  • Upprättande av årsbokslut samt genomförande av bostadsrättsföreningens årsstämma.

För att er förening ska kunna känna en långvarig trygghet så hjälper vi till med att optimera bostadsrättsföreningen kostnader, genom bland annat ränteupphandlingar och underhållsplaner. På så sätt kan er förening planera för de större renoveringarna så som stambyten utan att behöva chockhöja medlemmarnas årsavgift.

Ett digitalt verktyg för att ha koll på den ekonomiska förvaltningen

Vi på Interesta tycker det är viktigt att jobba transparant och ger därför styrelsen tillgång till ett digitalt verktyg där vi samlar all information och uppgifter rörande det ekonomiska förvaltningsarbetet. Styrelsen får full insyn i ekonomin samt att ni enkelt kan få ut en mäklarbild eller förteckning över specifika lägenheter via det digitala verktyget.

 

Några funktioner som ingår i det digitala verktyget:

  • Attestering av fakturor
  • Integration mot föreningens bankkonto
  • Ekonomiska rapporter
  • Dokumenthantering
  • Förteckningar
  • Ärendehantering

Välj Interesta som er sammarbetsparnter för ekonomisk förvaltning i Falkenberg

01

Expertis

Genom vårt team av specialister får er BRF i Falkenberg ett skräddasytt upplägg som möter just er förenings behov.

02

Trygghet

Vi ser till att underlätta det löpande arbetet och vägleder styrelsen till att fatta rätt beslut kring ekonomin.

03

Omtanke

Vi är måna om att er förening mår genomgående bra.

Vill du veta mer om ekonomisk förvaltning i Falkenberg?

Kontakta oss genom att slå oss en signal eller fyll i formuläret.

Interesta AB skyddar och respekterar din integritet. Dina personuppgifter används endast till att tillhandahålla begärda tjänster. Genom att klicka nedan ger du ditt godkännande till att Interesta AB lagrar och behandlar personuppgifterna ovan i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet.