— Ekonomisk förvaltning

Vill din BRF ha hjälp med ekonomisk förvaltning i Sälen?

Då har ni kommit rätt! På Interesta arbetar vi med ekonomisk förvaltning där vi hanterar er bostadsrättsförening ekonomi, sköter skatter och deklarationer samt vägleder styrelsen i sitt arbete. Vi på Interesta har samlat ett specialteam under ett och samma tak och erbjuder därför ett helhetskoncept för er BRF i Sälen. Skulle frågor rörande ekonomin så väl som juridik eller teknisk expertis uppstå finns vi där för professionell rådgivning.

Illustration: Vill din BRF ha hjälp med ekonomisk förvaltning i Sälen?
Ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar (BRF) i Sälen

Innebörden av ekonomisk förvaltning i Sälen

När er förening anlitar Interesta som samarbetspartner för ekonomisk förvaltning innebär det att vi hanterar arbetsuppgifter så som:

  •  Löpande avisering av månadsavgifter och hyror
  • Vi tar emot fakturor och brev samt ser till att fakturorna betalas i rätt tid.
  • Vi sköter den löpande bokföringen för bostadsrättsföreningen
  • Säkerställer att momsdeklarationer och skatter lämnas och betalas i tid.
  • Hantering av pantförteckning, medlemsförteckning och lägenhetsregister
  • Upprättande av årsbokslut samt genomförande av bostadsrättsföreningens årsstämma.

På Interesta jobbar vi med att optimera bostadsrättsföreningens kostnader genom bland annat ränteupphandlingar och underhållsplaner. På så sätt kan er förening planera för de mer omfattande renoveringarna så som stambyte utan att behöva chockhöja årsavgiften. Vi är måna om att er förening i Sälen ska ha en långsiktig plan med trygg grund att stå på.

Ekonomisk förvaltning i digital anda

För att er förening ska kunna känner er trygga med att överlämna den ekonomiska biten ger vi er förening tillgång till ett digitalt verktyg när ni anlitat oss för ekonomisk förvaltning i Sälen. I det digitala verktyget samlar vi all information och alla uppgifter rörande er BRF:s ekonomi. Det finns också möjlighet att enkelt få ut en mäklarbild och förteckning över specifika lägenheter, vilket underlättar för medlemmar.

Funktioner i det digitala verktyget:

  • Attestering av fakturor
  • Integration mot föreningens bankkonto
  • Ekonomiska rapporter
  • Dokumenthantering
  • Förteckningar
  • Ärendehantering

Välj Interesta för ekonomisk förvaltning i Sälen

01

Expertis

Genom att anlita Interesta får er bostadsrättsförening i Sälen tillgång till ett specialistteam.

02

Personligt

Vi skräddarsyr ett upplägg som passar just er förening och utöver det löpande ekonomiska arbetet och vägledning av styrelsen i att fatta rätt ekonomiska beslut, bistår vi även med rådgivning gällande juridik och tekniskt.

03

Omtanke

På Interesta är vi måna om att er förening mår genomgående bra.

Vill du veta mer om ekonomisk förvaltning i Sälen?

Kontakta oss genom att slå oss en signal eller fyll i formuläret.

Interesta AB skyddar och respekterar din integritet. Dina personuppgifter används endast till att tillhandahålla begärda tjänster. Genom att klicka nedan ger du ditt godkännande till att Interesta AB lagrar och behandlar personuppgifterna ovan i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet.